שירותי נוטריון

בראשון לציון

פרטי התקשרות

כתובת: הרצל 65, ראשון לציון
טל': 03-7788530
פקס: 03-7265652
[email protected] :דוא"ל

מלאו פרטים ואנו נחזור עליכם

    [honeypot honeypot-351 validautocomplete:true]

    нотариус в израиле

    אישור יציאת קטין לחו"ל

      /  אישור יציאת קטין לחו"ל

    מדוע צריך לאשר יציאת קטין לחו"ל?

    אמנה על ההיבטים האזרחיים של חטיפת ילדים בינלאומית (נקראת לפעמים גם אמנת האג משנת 1980)
    על פי האמנה, האפוטרופסות חייבת להיקבע על פי מקום מגוריו הקבוע של הילד ואוסרת מעבר של קטין ממדינה למדינה ללא הסכמת שני ההורים או אפוטרופוס. אם הילד נלקח ללא הסכמה למדינה אחרת, ניתן להגיש בקשה להחזרתו, ומדינות החתמות על האמנה מתחייבות להחזירו למדינה ממנה נחטף, שם תיקבע משמורת חוקית. ברוב המקרים, אמנה זו מכוונת להילחם בתופעת לקיחת משמורת בכפייה על ידי אחד ההורים לאחר סכסוך או גירושין.

    ישראל אישרה את אמנת האג בשנת 1991 ב"חוק אמנת האג (החזרת ילדים חטופים) 1991", והגוף האחראי על יישומה הוא המחלקה ליחסים בינלאומיים של הפרקליטות.

    בהקשר להוראות האמנה, מדינות רבות הנהיגו בדיקות קפדניות בעת היציאה והכניסה למדינה עבור קטינים שאינם מלווים על ידי שני ההורים. לכל מדינה חוקים ונהלים משלה לכניסה ויציאה של ילדים המטיילים ללא ליווי או בליווי מבוגר שאינו הורה. במקרים רבים, על מנת לעבור ביקורת גבולות, נדרשת הסכמת הורים לנסיעת הילד לחו"ל, באישור נוטריון. לפני נסיעה לחו"ל, במקרים בהם הילד אינו מלווה בשני ההורים, רצוי לבדוק את החוקים והנהלים במדינה אליה אתם מתכוונים לנסוע ולהיערך מראש עם הטפסים, המידע וההיתרים הנדרשים לכניסה ויציאה.

    מקרים בהם נדרש אישור יציאת קטין לחו"ל:

    • הורי הקטין נשואים והילד נוסע עם אחד ההורים. על פי החוק, בישראל אין צורך לנסח הסכמה במקרים כאלה, אך כדי למנוע בעיות, במעבר גבולות של מדינות אחרות, כדאי לבדוק את תקנות במדינות אליהן מתוכננת נסיעה;
    • הורי קטין גרושים או לא נשואים והילד טס עם אחד ההורים, במקרה זה נדרשת הסכמת ההורה הנשאר בישראל.
    • הילד נוסע לחו"ל ללא ליווי הורים (בליווי קרובי משפחה או חברים) או באופן עצמאי. במקרה זה, הסכמה ליציאה חייבת להיות חתומה על ידי שני ההורים;

    * ראוי לציין כי ההסכמה חייבת להיות ערוכה גם בשפת מדינת הביקור. כמו כן, במקרה בו מתוכננת עצירת ביניים במדינה שלישית, רצוי להוסיף הסכמה גם בשפה של אותה מדינה.

    * בנוסף לאישור נוטריוני, הסכמה לטיול של ילד לחו"ל חייבת להיות מאושרת על ידי אפוסטיל. במקרה בו המדינה אינה צד לאמנת האג משנת 1961, כדאי לברר את הליך הלגליזציה של מסמכים  במדינה זו.

    במסגרת ההסכמה ליציאת קטין, מומלץ גם להוציא ייפוי כוח למלווה המאפשר לו לקבל החלטות במהלך הטיול, למשל במקרה של טיפול רפואי חירום בבית חולים.

    אישור יציאת קטין לחולהמסמכים הדרושים לעריכת אישור נסיעת קטין לחו"ל:

    תעודת זהות עם ספח, חתימת הורה שנשאר בארץ על הסכמתו, דרכונים של שני ההורים, הילד והאדם המלווה.

    אם ההורה אינו אזרח ישראלי, רצוי לספק את תעודת הלידה של הילד או מסמך אחר המאשר הורות.

    אתם נוסעים לחו"ל?

    נשמח לספק מידע וסיוע בכל הנושאים הקשורים להכנה ולגליזציה של אישור נסיעת קטין לחו"ל

    ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון: 03-7788530
    משרדינו ממוקמים בראשון לציון ובפתח תקווה. נשמח לענות על כל שאלותיכם.

    דילוג לתוכן